Welkom op het forum van het Duikteam
Welkom op het forum van het Duikteam
Welkom op het forum van het Duikteam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welkom op het forum van het Duikteam


 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» 7 september Toolenburger Plas
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimedi sep 02, 2014 10:48 pm van Birgita

» Weekend België op 27 tm 29 juni. UPDATE 05-03 van de tekst.
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimezo jun 01, 2014 9:05 am van GRT B&.

» Zondag 1 juni 2014, Haarlemmersmeersebos (vork & mes)
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimeza mei 31, 2014 11:30 pm van Rob v Z.

» ZATERDAG 24 mei 2014, Beldert of Zandeiland 4
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimedo mei 22, 2014 8:28 pm van Rob v Z.

» Donderdag 5 juni duiktoren Enschede
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimewo mei 21, 2014 10:56 am van Taco Kruijt

» Zeeland. Bergsche diepsluis 27 mei
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimema mei 19, 2014 4:48 pm van Wendy

» Live aboard Egypte
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimezo apr 27, 2014 10:19 am van Chiel

» zondag 27 april 2014 zandeiland 4
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimezo apr 27, 2014 9:01 am van Wendy

» Zaterdag 19 april 2014, Zandeiland 4
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimedi apr 15, 2014 9:25 pm van jacqueline

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Forum
Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 19. Dit aantal is bereikt op zo aug 04, 2013 9:30 am.

 

 Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
GRT B&.
moderator
moderator
GRT B&.


Man
Aantal berichten : 174
Leeftijd : 27
Registration date : 16-05-08

Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Empty
BerichtOnderwerp: Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.   Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimevr jun 15, 2012 9:34 am

Op verschillende fora's en ook onder de diverse Teamleden wordt wel eens het woord plonzen gebruikt. Hiermee wordt dan aangegeven/ bedoelt dat de persoon onder water wil met deze of gene.

Persoonlijk stoor ik mij redelijk aan deze benaming Smile) maar heb in mijn schamele vrije tijd de ware betekenis even voor de diverse personen op gezocht. Klik even op onderstaande link en doe u, uw voordeel mee. De diverse details hoef ik zelf niet te weten.

http://www.encyclo.nl/begrip/plonzen
Terug naar boven Ga naar beneden
Taco Kruijt

Taco Kruijt


Man
Aantal berichten : 86
Leeftijd : 63
Registration date : 23-05-08

Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.   Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimevr jun 15, 2012 6:46 pm

Geachte heer B&,

Het gebruik van het woord plonzen is eigenlijk niet correct. U doelt waarschijnlijk op het woord plongée welke wij ten tijden van de bezetting door de Franzen hebben overgenomen in Nederland Het is ook zeer waarschijnlijk dat de invloed van Jacques Cousteau hier aan heeft bij gedragen. Deeze franse vader mag toch wel gezien worden als de duikvader voor alle recreatieve duikers. Hieronder een korte vertaling van Wikipedia voor plonzen = plongée.

Plongée is meestal om te verblijven onder water, of vaker door te worden uitgerust met een scuba . Het specifieke materiaal bestaat meestal uit een wetsuit , een masker , een snorkel , de vinnen , een ballast gedragen aan een riem of geïntegreerd in de vest, een trimvest voorzien van een live systeem , en een duikfles met perslucht het algemeen rond de 200 bar . Het gas wordt naar de duiker door een regulator . De meetinstrumenten worden gebruikt om de duik te controleren. Met de computer , een instrument voor het meten van de tijd (eventueel geïntegreerd met diepte) en decompressie tabellen .
Duiken is ofwel beoefend in een professionele in de verschillende takken van de industrie in het mariene milieu, of voor exploratie of exploitatie van deze omgeving, hetzij als recreatieve sport. Recreatief duiken belangrijkste doel van het ontdekken van de wereld van het duiken onderzeeërs, alle vormen van visserij, gewassen of pickups objecten worden meestal verboden 1 . Het heeft ook een belangrijke ontwikkeling in het leger.

Hopende dit voor u iets duidelijker gemaakt te hebben en latijdbreid dit verder mondeling toe te lichten

met vriendelijke groet,

Taco
Terug naar boven Ga naar beneden
GRT B&.
moderator
moderator
GRT B&.


Man
Aantal berichten : 174
Leeftijd : 27
Registration date : 16-05-08

Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.   Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimevr jun 15, 2012 7:16 pm

Geachte buddy,

Bedankt voor deze woordenstroom.

Om te beginnen met uw laatste zin, wij gaan er op papier niet helemaal uit komen. Ik snap dat uw edele ons aller voorbeeld er bij haalt. Maar mijn stoornis is ontstaan omdat andere duiklieden die de Franse taal niet matig zijn het woord plonzen onrechtmatig gebruiken. Deze lieden gebruiken dit werkwoord om aan te geven dat zij onder water gaan of willen gaan. Persoonlijk ervaar ik dit als storend omdat het de lading niet dekt. Voorzover mij bekent en gelezen heeft dit woord plonzen danwel plonsen niets met het duiken in het algemeen te maken. Waarvan akte, mogelijk dat wij binnen afzienbare tijd onder het genot van een alcoholische versnapering eea nog een aan elkaar danwel in groeps verband kunnen uitlichten.

Hoogachtend GRT B&.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Man
Aantal berichten : 60
Leeftijd : 50
Registration date : 06-09-09

Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.   Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimema jun 18, 2012 10:01 am

Monsieur Dijkman
Avec beaucoup d'intérêt que j'ai lu votre ouvrage sur les éclaboussures. La discussion qui a suivi avec M. Kruijt moi comme une expérience particulièrement intéressante. Je vais donc maintenant être de s'abstenir de l'utilisation des éclaboussures de mots ou d'éclaboussures. Bien sûr, seulement pour vous donner une faveur.

Je vais plonger le mercredi malheureusement pas le faire parce que des activités ailleurs.

Sincèrement,
Peter

ps google translate natuurlijk
Terug naar boven Ga naar beneden
http://peter.vos@xs4all.nl
GRT B&.
moderator
moderator
GRT B&.


Man
Aantal berichten : 174
Leeftijd : 27
Registration date : 16-05-08

Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.   Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitimema jun 18, 2012 12:18 pm

study Merde, il ne vient pas, encore une fois... study
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.   Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik duik, jij duikt, jij gaat plonzen veel plezier.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wie gaat er zaterdag of zondag a.s. mee duiken?
» Een duik mopje
» Moederdag duik 12 mei 2013
» donderdagavond koopavond duik
» Zondag 19 augustus duik en BBQ Zandeiland 4. Update 18-08.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Welkom op het forum van het Duikteam  :: Algemeen :: Wist u dat...-
Ga naar: